zondag 22 mei 2011

begin hangmat breien

Omdat het leren van netten breien meer moeite kostte dan dat ik in eerste instantie dacht, ben ik als oefening maar aan een hangmat begonnen.
De eerste broddelwerkjes zijn richting kliko verdwenen. Nu ben ik begonnen met DMC 20 aan de echte hangmat, 14 steken opgezet en na de eerste moeizame toer ijverig verder gegaan, het wordt nu echt mooi. Bij elkaar moeten er 25 rijen gebreid worden. Omdat ik ergens iets te hard trok om het knoopje vast te krijgen brak de draad. Gelukkig heb ik het kunnen repareren en dat heet netten boeten. Er is weinig van te zien. Zo leer je steeds weer wat bij.
Hier op de foto staat het eerste stukje, als ik verder ben volgen er vast meer fotoos.
Het is heel verslavend om te doen, gaat best snel en is superleuk.
Daarna ga ik het netje voor de kinderwagen maken en omdat dat rond moet worden, heb ik dit  als oefening tussendoor gedaan.
Komt vast allemaal goed, heb er een goed gevoel bij.
Het hele hanggedeelte is nu gebreid, nu nog de aansluitingen naar de ringen en de ophangdraad erdoorheen rijgen. Hierna kan het opgehangen worden.

1 opmerking: